5 způsobu jak se v přírodě uzemnit

21.03.2020

Příroda je klidná, příroda klidná, příroda uzemněná, příroda nesoudí, příroda prostě je. Být uzemněn je populární fráze v józe. I když to může znít jako byste museli ležet na zemi, abyste toho dosáhli - je to mnohem méně doslovné než to. Je to spíš stav bytí.


V naší moderní společnosti neustále čelíme tlaku každodenního života a jeho nevyhnutelným povinnostem a seznamům úkolů. Stres a nedostatek pocitu ukotvení a soustředění pramení z toho, že tráví tolik času doma, za stolem a zírá na počítačové obrazovky. Je tak důležité, abychom si všichni vzali čas vystoupit, vyšli ven a vrátili se ke svým kořenům. . . doslova!


Příroda je nekonečný a laskavý učitel. Abychom se zakotvili, musíme se ponořit do přírody a sledovat způsoby, jak můžeme čerpat inspiraci z její klidné a uzemňující energie.

1. Vydejte se do přírody na procházku

Zní to jednoduše, ale ve skutečnosti je to docela velkolepé. Jen se projděte! Nazujte si vycházkovou obuv nebo jděte naboso a radostně se ponořte do přírody. Při chůzi sledujte krásu kolem - houpání větru ve stromech, různé barvy rostlin, měkkou špínu nebo rozpad listů a zvuky zpěvu ptáků. Nechte svou mysl odpočinout si, když vědomě uvedete své vědomí do všech svých smyslů - zelenou, která přitahuje vaše oči, vůni rostlin, teplé slunce nebo chladný vánek na kůži. Vdechujte krásu a brzy ucítíte, jak se všechna vaše současná napětí uklouznou z vašich ramen.

2. Meditujte pod stromem

Udělejme si čas, abychom zpomalili a spojili se s přírodou. Najděte strom, pod kterým budete meditovat a vědomě dýchat. Začněte si všímat toho, jak se strom pohybuje s větrem, jak má pevné kořeny. Když se soustředíte na pohyby a chování stromu nebo rostliny, zaměřte se také na svůj dech - a otevřete své srdce a mysl, aby pohltili klid a moudrost přírody. 

3. Znečištění

Spojení se zemí může být velmi prospěšná terapeutická technika. Dotykem půdy holýma nohama a rukama přenáší léčivé mikroby do těla - a pomáhá posílit imunitní systém, zmírnit stres a napětí a podpořit štěstí a pocit pohody. Studie ukázaly, že Mycobacterium vaccae může zlepšit spojení střeva s mozkem, protože mikroby jsou přenášeny ze Země do vašeho těla. Nejde jen o uklidňující a meditativní činnost, ale můžete se doslova stát šťastnějším a zdravějším, když se dotknete Země.

4. Jóga v přírodě

Jóga sama o sobě je praxe měnící život, ale ve spojení s přírodou může být skutečně transformační. Když cvičíte jógu v přírodě, zažijete pocit klidu a hluboké spojení s přírodou, které se prostě nestane (obvykle) ve vašem místním studiu. Většinu času v naší praxi pracujeme na tom, aby naše mysl a těla byla klidná.  Zatímco se pohybujete, dýchejte ve vzduchu, sledujte barvy a zažijte klid svého prostředí, abyste se uzemnili.

5. Pracujte na zahradě

Zahradnictví je další nesmírně terapeutická praxe a do své zahrádky můžete začlenit i nástroje # 1, # 2 a # 3! Péče o zahradu je velmi obohacující zážitek. Chce to čas a energii, ale přínosy pro zdraví jsou ohromující.


Zahradnictví je skvělý způsob cvičení těla i mysli. Čin péče o něco mimo sebe může mít pozitivní vliv na vaši náladu a celkové pocity o vašem životě. Nemluvě o výhodách sklizně vlastního jídla. Zasaďte semena a sledujte, jak rostou spolu s vašimi kořeny. Tyto tipy vám mohou napodobit rostliny, zvířata a síly, které nás obklopují. Když jsme zakořenili a kultivovali vnitřní mír v našich životech, inspirujeme ostatní, aby se obrátili na přírodu.,Jděte do přírody a užívejte si krásy!

Danielle McKee