Proč psát dopis svým emocím?

21.03.2020

Naše společnost se neustále snaží emoce snižovat, skrývat a měnit. Ale bez ohledu na to, co děláme, naše emoce tady budou vždy.

Proč je tedy dobré trávit více času rozpoznáním a pojmenováním svých emocí? Proč je dobré jim porozumět? 

Chápu to, snadněji se to říká, než udělá. Naladění se na emoce může být složité a dostat se ke kořenům toho, proč je cítíte v kterémkoli daném okamžiku, není vždy samozřejmé. Existuje spousta "Kde mám začít?"

Ale jeden osvědčený postup, který řada psychologů navrhuje, pokud jde o zkoumání vašich emocí, je psaná terapie. Konkrétněji transakční psaní .

Účelem transakčního psaní nebo dopisu je pomoci nám zpracovat naše pocity. Napsání dopisu vás povzbudí, abyste udělali krok zpět od určitého traumatu nebo emocí a to vám dává šanci prozkoumat, co ve skutečnosti prožíváte. Výzkum ukazuje, že psaní o emocích je spojeno se zmírněním stresu a úzkosti.

V mém životě bylo několik okamžiků, kdy jsem se cítila pohlcena pocity - bylo tolik myšlenek, starostí, pochybností, strachu, které mi proběhly v mysli najednou.

Teprve když jsem vzala pero a papír a dokázala tyto emoce uvolnit, konečně jsem získala jasnost. 

Jak přesně se to dělá? No, podobně jako u tradičního dopisu můžete začít tím, že ho adresujete někomu - nebo v tomto případě nějakému pocitu. Můžete si samozřejmě vybrat podle toho, jaké emoce cítíte strach, ctižádost, stres, úzkost.

Klíčem k psaní dopisu vašim emocím je sdělování vašich myšlenek a pocitů. Chcete-li tak učinit, položte si úmyslné otázky o tom, jak se tato konkrétní emoce v poslední době objevila ve vašem životě. Poté si zapište odpovědi, jako byste mluvili o samotné emoci ke strachu, vzteku, lítosti...


Díky kladení otázek, které vyžadují více než jednoduchou odpověď ano nebo ne, můžete opravdu nahlédnout hluboko do toho, jakou roli tyto emoce hrají ve vašem životě.

Dejte svému strachu příležitost vyjádřit se tím, že se zeptáte: "O co se vlastně v této situaci bojíte?"

Napsání dopisu vás povzbudí, abyste udělali krok zpět od konkrétního traumatu nebo emocí a to vám dává šanci prozkoumat, co ve skutečnosti prožíváte.

Aisha / zdroj/internet